Appelsandwich met pindakaas en XAVIES’ granola



Een krokant, gezond vieruurtje, dat meteen de honger stilt! Kinderen zullen het fantastisch vinden om je te helpen met deze gezonde snack.


Appelsandwich met pindakaas en XAVIES' GRANOVIE
Ingrediënten (4 pers)

3 appels
3 el pindakaas (bij voorkeur bio)
3 el XAVIES’ GRANOVIE nuts-seeds
citroensap (optioneel)


Bereiding

Haal het klokhuis uit de appels met een appelboor. Snij de appels in plakken van 0,5 cm – 1 cm dik. Heb je geen appelboor in de keuken, laat de kinderen het hartje uit de schijfjes duwen met een koekjesvormpje.

Als je het vieruurtje niet onmiddellijk zal opeten, bestrijk de appelschijfjes eerst met een beetje citroensap om verkleuring tegen te gaan.

Neem de helft van de appelschijfjes en besmeer ze op 1 zijde met pindakaas. Bestrooi ze met XAVIES’ granola nuts-seeds.

Neem de 2e helft van de appelschijfjes en leg deze op de belegde schijfjes en druk lichtjes aan. Smullen maar!

Hou je wel van de combinatie fruit met krokante granola? Zin in meer gezonde, fruitige snacks? Bekijk dan zeker ook eens ons receptje van aardbeien met chocolade en granola.