close
Cookies: Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw surfgedrag binnen onze website. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goed vindt.

Vanilla Chia Pudding met XAVIES’ Granola

Het beste is om de avond ervoor de pudding klaar te maken zodat het chiazaad alle vloeistof kan opnemen en kan dikken tot een pudding.

Chia Pudding is éen van onze favorieten, het is super simpel, gaat snel en is nog eens lekker ook! Het is ook leuk om wat extra te maken zodat je er enkele dagen van kan eten, zo kan je variëren van topping, Pure Toasted Seeds, Nuts&Chocolate, Kokos Kaneel, besjes, framboosjes, honing, agave siroop, confituur… alles naar eigen smaak te bepalen

 

Benodigdheden

-       XAVIES’ granola naar keuze 

-        1 ½ kopje Amandelmelk/sojamelk/gewone melk

-       ½ koffielepel Vanille extract

-       Naar wens kristalsuiker

-       ½ kopje Chia-zaden

-       Honing of agave siroop

-       Fruit naar wens

 

Bereiding

Het makkelijkste is om een oud confituur potje te gebruiken om de pudding in te maken.

 

Giet de vanille amandelmelk (of amandelmelk, of sojamelk of gewone melk) in de pot. Roer het vanille-extract en kristalsuiker erbij.

 

Voeg de chia-zaden toe. Roer tot de chia-zaad volledig in de melk is gedrenkt.

Plaats het potje 's nachts in de koelkast. Zodat de chia-zaden dikker kunnen worden tot een pudding.

 

Wanneer je de pudding ’s ochtends wilt op eten haal je hem uit de frigo en kan je er een topping naar wens aan toevoegen!

 

SMULLEN MAAR!

Tip: de chia-pudding is ook zeer makkelijk mee te nemen aangezien het al in een potje zit, let er dan wel op dat je er niet te veel in doet zodat je nog plaats over hebt voor de topping ;)